Werkjaar 2020-2021: De voorinschrijvingen starten in de loop van mei. Hou deze pagina in de gaten!

Proeven van scouting

Heb je al wat rondgeneusd op onze website en lijkt het je enorm fijn om ook lid te worden? Je kan eerst twee weken komen proeven van het scoutsleven. Nadien kan je dan beslissen om je in te schrijven. Als je dat graag doet, mail je naar ledenadministratie@scoutinghoboken.be. Vermeld in de mail zeker je voor- en achternaam, geboortedatum, geslacht, adres en telefoonnummer van je ouder of voogd.

Voorinschrijvingen

Geef via deze pagina je voorinschrijving voor 2023-2024.

Scouts betekent iedere week spel, plezier en avontuur. Om een zekere kwaliteit en veiligheid te kunnen garanderen is het noodzakelijk om steeds voldoende leiding te hebben. De groei van Scouting Hoboken van de laatste jaren en het dreigende gebrek aan leiding om verdere groei goed op te vangen, heeft ons doen besluiten om sinds 2015 meer controle te nemen over de toetreding van nieuwe leden.

Nieuwe leden blijven zeker en vast nog welkom! Alleen hebben we hiervoor richtlijnen opgesteld, waarbij we streven naar een mooi evenwicht in ledenaantal over alle jaren en takken heen. De exacte getallen hiervoor zullen ieder jaar herbekeken worden op basis van onze draagkracht.

Elk jaar starten er voorinschrijvingen in mei. Een voorinschrijving garandeert geen plaats maar wordt wel in volgorde afgewerkt tijdens de inschrijvingsperiode (vanaf september). Dankzij deze lijst zullen wij een indicatie kunnen geven met welke zekerheid u een plaats kunt verwachten. Broertjes of zusjes van huidige leden krijgen voorrang wanneer ze dit vóór mei laten weten. Wilt u graag op de hoogte blijven over de start van de voorinschrijvingen? Stuur dan gerust een mailtje naar ledenadministratie@scoutinghoboken.be.

Inschrijvingen

Na de proefperiode wordt gevraagd het lidgeld van €55,90 (incl. vrijblijvende bouwbijdrage) ['20-'21] te storten op BE30 7785 9797 1511 en officieel in te schrijven in onze lokalen. Dit kan voor of na de vergaderingen. Maak hiervoor best eerst een afspraak door te mailen naar ledenadministratie@scoutinghoboken.be.

Leden uit gezinnen die het financieel niet zo gemakkelijk hebben, kunnen bij Scouting Hoboken voor een voordelig tarief (€10) ingeschreven worden. Eventuele steun wat betreft de aankoop van het uniform en dergelijke kan ook altijd aangevraagd worden.